Linda
Employer Branding HMC
Na de fusie van twee grote ziekenhuizen in Den Haag: MCH en Bronovo Nebo, kwam er een nieuwe naam voor het ziekenhuis in de regio Haaglanden:
HMC (Haaglanden Medisch Centrum)
Een nieuwe naam betekent een nieuw merk met een nieuw strategisch plan.
Acute zorg en Oncologie: de twee speerpunten voor de toekomst! Daarnaast is een van de doelstellingen uit dit plan: 'Ambitieuze medewerkers kiezen voor ons'. Om deze doelstelling te kunnen behalen moeten we de doelgroep 'ambitieuze medewerkers' weten te vertellen waarom ze voor HMC moeten kiezen. Dit doe je door het neerzetten van een sterk 'Employer Brand', ook wel 'Werkgeversimago'.
In samenwerking met reclamebureau 'Maximum' heb ik, vanuit mijn functie als Adviseur Werving, mee mogen werken aan het neerzetten van het nieuwe imago van HMC. Dit heeft zich geuit in het thema: Geef je carrière een Plus, met bijbehorend beeldmateriaal!
Het maken van dit beeldmateriaal is het tofste wat ik tot nu toe heb mogen doen! Mijn functie bij dit prachtige ziekenhuis mogen combineren met mijn passie: Fotografie.
En gelukkig houdt het na het lanceren van deze campagne niet op. Beeld spreekt, het wekt een bepaald gevoel op en het wordt steeds belangrijker. En hoe tof is het als je de vacature leest van jouw toekomstige baan, met daarbij een foto van jouw nieuwe afdeling en je nieuwe collega's? Juist! Ik ben voorlopig nog niet klaar ;)
