Zoeken
  • Linda

Belang van een Beeldbank

Bijgewerkt op: 14 jan.

Heb jij jouw beeldbank op orde? Veel bedrijven onderschatten het belang van een goede beeldbank. Met het juiste beeld onderscheid jij jezelf als bedrijf én als werkgever van jouw concurrenten. En nee, dan heb ik het niet over stockfotografie, daar prikken mensen meteen doorheen en werken averechts. Als jij vertrouwen wilt wekken, dan is het belangrijk om unieke beelden te laten zien. Beelden die je bij al je communicatie-uitingen gebruikt, op je website, social media en overige marketing uitingen. Hiermee creëer je naast vertrouwen ook consistentie en wordt jouw bedrijf herkend naar aanleiding van je foto's.


Beeld zegt zoveel meer dan tekst. Ik geef je 5 goede redenen waarom een beeldbank belangrijk is:


  1. Je hebt altijd goed beeld tot je beschikking, waardoor je hier niet steeds over na hoeft te denken. Dit bespaart je tijd en energie

  2. Je onderscheid jezelf van je concurrent en loopt niet het gevaar dat iemand anders ook dezelfde (stock)foto's gebruikt

  3. Als je bij een social media post een foto plaatst, krijg je 94% meer views dan wanneer je alleen maar tekst gebruikt

  4. Je creëert op deze manier een band met je doelgroep en laat voor 100% jezelf én je bedrijf zien!

  5. Als je je foto's door een professionele fotograaf (mij dus ;)) laat maken, zijn ze van hoge kwaliteit en stralen ze professionaliteit uit


Als je nu investeert, heb je hier de komende tijd heel veel profijt van! Weet je niet waar te beginnen? Ik wel ;)


Inmiddels heb ik al heel wat bedrijven mogen voorzien van hun eigen beeldbank, o.a.: Total Energies, Haaglanden Medisch Centrum, Imediators, IMK, Are Makelaars, Wolfram Chain, De Waag, Crossfit Rijswijk, Jörgen Raymann, Mistral trainingen.


Een mooi voorbeeld vind ik een klant van mij @manonerich. Zij benut haar beelden op de juiste manier, waardoor ze haar tekst veel sterker maken en haar bereik groter.



50 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven